» »

bridgestone autógumi gyártó ismertet?

bridgestone autógumi gyártó logoja

bridgestone gyártó adatai

  • Weboldal:

bridgestone gumiabroncs ismertet?

Bridgestone 1930-1950: A gumitalpú lábbelikt?l a gumiabroncsokig Minden cégnek van története és van alapítója. De kevés cégnek van csak olyan céltudatos alapítója, mint a Bridgestone-nak. Shojiro Ishibashi született vállalkozó volt már jóval azel?tt, hogy belefogott a gumiabroncsgyártásba. 1925-ben els?ként kezdett tömegesen hagyományos japán lábbelit, “tabit” gyártani Kuruméban, Kyushu-szigeten. Japán rohamos iparosításán felbuzdulva, felmérést készített a gumiabroncspiacról és 1930-ban legyártotta az els? gumiabroncsot. 1931-ben Ishibashi megvalósította álmát: ? lett az els? japán gumiabroncsgyártó a Bridgestone Tire Co. Ltd megalapításával. Mit rejt a név? Mindent. És Ishibashi jól tudta ezt, amikor nevet választott a cége számára. A harmincas években igen keresettek voltak a brit és amerikai termékek és ? elhatározta, hogy betör erre a nemzetközi piacra. A Bridgestone valójában családnevének szó szerinti angol fordítása („Stone Bridge”), magyarul „k?hidat” jelent, melynek két szavát a jobb hangzás kedvéért felcserélte Bridgestone-ra. A gumiabroncstól a golflabdáig és a gumitöml?ig Az 1930-40-es években a terjeszkedés jellemezte a céget. Ekkor, 1934-ben indult be a teljeskör? gumiabroncsgyártás az újonnan alapított kurumei gyárban. Egy évvel kés?bb a cég megjelent a szabadid?s termékek piacán a golflabdák tömeges gyártásával, mely a mai napig hatalmas üzleti siker. Ishibashi, hogy kielégíthesse az egyre növekv? f?városi keresletet, 1937-ben Tokyoba tette át székhelyét, ahol ékszíjjal, gumitöml?vel, rezgéscsillapító komponenssel és szintetikus gumival b?vítette termékkínálatát. A cég nevét Nippon Tire Co. Ltd-re változtatta. 1950-es évek - A Bridgestone lett a legnagyobb japán gumiabroncsgyártó vállalat Az ötvenes évek kezdetén – egy negyed század múltán – rohamos növekedésnek indult a vállalat. Az els? üzleti lépés a Bridgestone név visszavétele volt, melyet az új központ felépítése követett Tokyo szívében, majd az els? gumiabroncs-forgalmazó leanyvállalat megnyitása. Ezek mindegyike sikeres üzleti döntésnek bizonyult, hiszen az értékesítés 1953-ban meghaladta a 10 milliárd jent, minek következtében a Bridgestone Japán legnagyobb gumiabroncsgyártó vállalatává vált. Ishibashi sosem felejtette el gyökereit és a cég fennállásának 25. évfordulójára létrehozta az Ishibashi Kulturális Központot Kuruméban és a városnak adományozta 1960-as évek – Kiváló min?ség? termékekkel szolgálni a társadalmat A hatvanas években született a vállalat mottója: „kiváló min?ség? termékekkel szolgálni a társadalmat”, s ugyanebben az évtizedben, 1962-ben fejlesztették ki az els? japán acél radiálgumiabroncsot is teherautókhoz és buszokhoz, 1964-ben pedig az els? radiálabroncsot személyautókhoz. A kurumei, yokohamai és tokyói gyárakban gumiabroncsok és más gumitermékek széles választékát állította el? a vállalat. Emellett Japán vezet? kerékpárgyártója volt, autógyártó üzeme pedig több mint 5000 személy- és teherautót állított el? havonta. A Bridgestone az ország határain túl terjeszkedik Az autóipari termelés rohamos és világméret? növekedésének hatására a Bridgestone kiterjesztette a termelést Japán határain túlra. 1965-ben új Bridgestone-gyárat nyitottak Malajziában, mely a vállalat els? tengerentúli üzeme volt a második világháborút követ?en. Ezt egy marketing leányvállalat alapítása követte az Egyesült Államokban 1967-ben. Az egész cégre kiterjed?, a min?ség javítását és a termelékenység fokozását célzó min?ség ellen?rzési kampánynak köszönhet?en a vállalat elnyerte a neves Deming Díjat 1968-ban. 1970-es évek - Meghalt a vállalat alapítója, öröksége azonban tovább él Shojiro Ishibashi 1976-ban meghalt, de az általa alapított szervezet tovább m?ködött, s egyre nagyobb piacokat hódított meg és újabb fejlesztéseket eszközölt ki. 1970-ben a vállalat szponzorálta az els? Bridgestone Golfversenyt, melyet ma Bridgestone Open néven ismernek. A Bridgestone Corporation Európai Irodáját (a Bridgestone Corporation európai képviseletét) 1972-ben alapították Brüsszelben. A cég 1979-ben dobta piacra a személyautók számára gyártott alufelnit és fejlesztette ki a használt gumiabroncsok újrahasznosításának technológiáját. 1980-as évek A vállalat fennállásának 50. évfordulóját és vezet? szerepét ünnepli A nyolcvanas évek elején ünnepelte a vállalat fennállásának 50. évfordulóját, ami egyben egy hosszú sikersorozat kezdetét is jelentette, melyben terjeszkedés, forradalmi technológiák és akvizíciók követték egymást A nemzetközi terjeszkedés eredményeként a cég megvásárolja a Firestone-t A terjeszkedés az els? Cockpit kiskereskedelmi üzlet megnyitásával indult, mely gumiabroncsot és egyéb autós kiegészít? termékeket forgalmazott. A Bridgestone 1983-ban jelent?s lépést tett világpiaci pozíciója megszilárdításáért, amikor a Firestone Tire & Rubber Company-t?l megvásárolta els? termel?üzemét az Egyesült Államokbeli Tenesseeben. 1988-ban aztán a teljes Firestone vállalatot – az USA második legnagyobb gumiabroncsgyártó cégét – felvásárolta 2.6 milliárd dollárért. A Bridgestone ezzel valódi globális vállalattá alakult. A Bridgestone és a Firestone Európai Irodája útban az egyesülés felé A Bridgestone/Firestone egyesülése után 1989-ben megalakult a Firestone Europe Inc., a Firestone Európai Irodája Belgiumban. A Bridgestone Corporation és a Firestone Európai Irodája függetlenek maradtak ugyan, de ugyanabban az épületben kaptak helyet Brüsszelben A Bridgestone technológiai fejlesztései forradalmasítják a gumiabroncsgyártást Az üzleti sikereken túl a Bridgestone technológiai fejlesztései forradalmasították a gumiabroncsgyártást és tervezést. 1982-ben a Bridgestone piacra dobta az els? téligumit Japánban, öt évvel kés?bb pedig a cég mérnökei terveztek a téli gumiabroncshoz multicell keveréket. A Bridgestone két új elméletet is bejelentett: a forradalmi Rolling Control Optimisation és a Tension Control Optimisation elméletet a teherautó- és buszabroncsok vonatkozásában. A kemény munka 1986-ban meghozta gyümölcsét, amikor a Porsche megvásárolta a Bridgestone RE71 ultra-nagyteljesítmény? gumiabroncsát limitált szériájú 959 sportkocsija gyári szereléséhez, mely abban az id?ben a világ leggyorsabb személyautójának számított. 1990-es évek - Az Európai Központtól a Forma 1-ig Bridgestone Corporation, Történelem, 1980-as évek Bridgestone/Firestone Europe S.A. (BFE) megszületik A Bridgestone és a Firestone Bridgestone/Firestone Inc. néven egységes szervezetként m?ködik az Egyesült Államokban. A vállalat1990. július 18-án felállította a Bridgestone/Firestone Europe S.A.-t (BFE). A BFE 1994-ig koordinációs és központi szerepet látott el, ezt követ?en „Európai Központtá” alakult. Azóta ez az iroda felel?s az európai marketing és disztribúciós tevékenység összehangolásáért, valamint az értékesítésért és beszerzésért. Ezzel egyidej?leg az európai leányvállalatok többségének részvényesévé is vált. 1998 derekán a vállalat zaventemi új irodájába költözött. A BFE mintegy 150 f?t alkalmazott, köztük helyi lakosokat és külföldieket, a cég multikulturális és globális arculatának megfelel?en. A brüsszeli BFE Központban 16 különböz? nemzetiség képviseltette magát. Átüt? technológiájával a Bridgestone betör a Formula 1-be Az Uni-T-vel, a Bridgestone gumiabroncs tervezés területén elért úttör? fejlesztésével, mely magában foglalja az 1994-ben kifejlesztett korom részecske struktúra fejlesztéseket, valamint a köpenyperem innovációt, a Firestone gumiabroncsok a következ? évben újra versenybe szállhattak a CART sorozatban az Egyesült Államokban. Az Indy 500 legendás hír? versenyz?je, a Firestone azonnal vezet? pozíciót szerzett. 1997-ben a Bridgestone belépett a Formula 1-be. A Bridgestone Potenza gumikkal szerelt autók négy dobogós helyezést értek el az els? id?szakban. 1998-ban, a Bridgestone második Formula 1-es szezonjában a cég megszerezte els? világbajnoki gy?zelmét Mika Hakkinennek köszönhet?en, aki egyéni világbajnoki címet, és csapatának, a Mercedes/McLarennek konstrukt?ri világbajnoki címet szerzett, így a Bridgestone rögtön két világbajnoki címmel is büszkélkedhetett. 21. század 2004 fontos év volt a Bridgestone számára: számos esemény és eredmény segített meger?síteni európai gumiabroncsgyártói pozícióját. A Suzuki Grand Prix Csapat gumi beszállítója lett a Bridgestone a MotoGP 2004-es szezonban. A motorverseny fontos részét képezi a Bridgestone motorsport progjamnának, mely közismert a Formula 1-en, az IndyCar Racingen és más autóversenyeken elért sikerér?l. Makoto Tamadának a riói MotoGP-n aratott gy?zelme mindkét fél számára az els? MotoGP gy?zelmet jelentette. 2004 februárjában szállította le a Bridgestone az 1 milliomodik defektt?r? abroncsát, amellyel meger?sítette vezet? pozícióját a defektt?r? technológia területén. A Ferrari a defektt?r? technológiát (RFT) választja a Scaglietti 612-es modelljéhez és a Maserati is e technológia mellett dönt. A nagy gyártóknak a vállalatba vetett bizalmát jól példázza a Bridgestone Daimler Chryslerrel kötött szerz?dése, melynek értelmében a Bridgestone lett a Daimler Chrysler f? gumiabroncs beszállítója a közép és nehéz kategóriás (6 tonna feletti) teherautókhoz. Ez a2005. január 1-vel életbe lép?, nagyszabású megállapodás az Európában, Afrikában, Ázsiában és a Közel-Keleten értékesített járm?vekre vonatkozik. A Bridgestone Europe (BSEU) elkötelezetten fejleszti hálózatát a kontinensen: A vállalat felvásárolta a Mecamold SA 100%-os részesedését. A Mecamold önt?formákat gyárt a gumiabroncsipar számára. A BSEU meggy?z?dése, hogy a termelés e területén folytatott vertikális integrációval és együttm?ködéssel meger?sítheti pozícióját az európai gumiabroncspiacon. Bridgestone Retread Systems NV/SA néven a Bridgestone új leányvállalatot alapított az olasz Marangoni Tread S.p.A újrafutózási cég kisebbségi részvételVégül, de nem utolsósorban, júniusban hivatalosan megnyílt a Bridgestone új európai tesztpályája (EUPG) Rómában. A Bridgestone Europe 2004. június 11-én felavatta új európai tesztpályáját (EUPG) a Róma melletti Apriliában. A 144 hektáron fekv?, 4 kilométeres ovális pálya, melyet 40 millió euróból létesítettek, az egész év során használható, legmodernebb kísérleti pálya Európában. Bridgestone Gumiabroncs Forgalmazók: TYRE-TRANS KFT POINT S Abroncsszerviz 3516 Miskolc, Pesti u.100 Tel:46/555-484 Internetes Vev?szolgálat: 9-17-ig. Tel: 46/555-484, 46/303-417, Email: tyretrans@autogumibolt.hu Szolgáltatásaink: -Gumiszerelés -Centrírozás -Felni javítás -Futóm? javítás és állítás -Olajcsere -Klímatöltés -Keréktárolás -Akkumulátor szerviz Amennyiben a gumiabroncsokhoz keréktárcsát is vásárol úgy a kerékszerelést , centrírozást és a szelepeket díjmentesen biztosítjuk. Ezzel további 6000 Ft-ot spórolhat meg.

bridgestone autógumi gyártó logo

BRIDGESTONE ALENZA1

A bridgestone alenza1 autógumi ismertet?je a webáruházban.

bridgestone autógumi gyártó logo

BRIDGESTONE BLIZZAK 6

A bridgestone blizzak 6 autógumi ismertet?je a webáruházban.

bridgestone autógumi gyártó logo

BRIDGESTONE BLIZZAK LM001

A bridgestone blizzak lm001 autógumi ismertet?je a webáruházban.

bridgestone autógumi gyártó logo

BRIDGESTONE EP500

A bridgestone ep500 autógumi ismertet?je a webáruházban.

bridgestone autógumi gyártó logo

BRIDGESTONE LM 25

A bridgestone lm 25 autógumi ismertet?je a webáruházban.

bridgestone autógumi gyártó logo

BRIDGESTONE LM001 EVO

A bridgestone lm001 evo autógumi ismertet?je a webáruházban.

bridgestone autógumi gyártó logo

BRIDGESTONE LM005

A bridgestone lm005 autógumi ismertet?je a webáruházban.

bridgestone autógumi gyártó logo

BRIDGESTONE POTENZA RE050 A

A bridgestone potenza re050 a autógumi ismertet?je a webáruházban.

bridgestone autógumi gyártó logo

BRIDGESTONE POTENZA S001

A bridgestone potenza s001 autógumi ismertet?je a webáruházban.

bridgestone autógumi gyártó logo

BRIDGESTONE POTENZASPORT

A bridgestone potenzasport autógumi ismertet?je a webáruházban.

bridgestone autógumi gyártó logo

BRIDGESTONE S001

A bridgestone s001 autógumi ismertet?je a webáruházban.

bridgestone autógumi gyártó logo

BRIDGESTONE T005

A bridgestone t005 autógumi ismertet?je a webáruházban.

VEVŐSZOLGÁLAT: 46/555-484 , 46/303-417 , 30/678-1609

GOODYEAR nyári gumi | MICHELIN nyári gumi | CONTINENTAL nyári gumi | BARUM nyári gumi | BRIDGESTONE nyári gumi | DAYTON nyári gumi | DEBICA nyári gumi | DUNLOP nyári gumi | FALKEN nyári gumi | FIRESTONE nyári gumi | FULDA nyári gumi | HANKOOK nyári gumi | KINGSTAR nyári gumi | KLEBER nyári gumi | KORMORAN nyári gumi | PIRELLI nyári gumi | SAVA nyári gumi | SEMPERIT nyári gumi | YOKOHAMA nyári gumi