»

autó gumi hírek, tesztek, akciók - autógumi webáruház

Hírek, információk az autógumi gyártók világából. Gumiabroncs, téli, nyári gumi tesztek az autógumi webáruház tolmácsolásában.

Az abroncsgondozás 5 aranyszabálya

Az abroncsgondozás 5 aranyszabálya 2007-01-30 14:44:58
1. Figyeljük a nyomást! Az autógyártó akkora nyomást ad meg az általa felszerelt gumiabroncsra, hogy az a lehetõ legjobb teljesítményt nyújtsa az autón. Az abroncsnak azonban folyamatosan csökken a nyomása, ezért azt havonta egyszer ellenõrizni kell (a pótkerék nyomását is!). Néhány új autómodell már fel van szerelve nyomásfigyelõ rendszerrel: minden keréken van nyomásérzékelõ, távadó és vevõ, amely folyamatosan mutatja a nyomást és jelez, ha a nyomás egy megadott biztonsági érték alá csökken. Azoknál az autóknál, amelyek nem rendelkeznek ilyen rendszerrel, a nyomást -hidegen- kell ellenõrizni, vagyis futás után legalább egy órát pihentetni kell azokat, vagy legföljebb 3 km-t szabad velük megtenni kis sebességgel. A meleg abroncsban akár 0,3 barral is nagyobb nyomás uralkodik, mint a hidegben. Ez teljesen normális jelenség, és ezért nem szabad futás után levegõt kiereszteni az abroncsból azzal a felkiáltással, hogy -hiszen nagyobb a nyomása, mint az elõírt-. Az elõírtnál kisebb nyomáson az abroncs oldalfala nem tud úgy viselkedni, ahogy kellene. Ez túlságosan igénybe veszi a karkaszt, növeli a hõmérsékletet és rendellenes kopást okoz. Az abroncsban visszafordíthatatlan káros folyamatok is lejátszódhatnak, hiába korrigáljuk a nyomást késõbb. A legnagyobb veszélyt persze az jelenti, hogy az abroncs átszakadhat (-durrdefektet kaphat-) útközben és ezért a vezetõ elveszíti uralmát a jármûfölött. Az ASFA (amelynek minden francia fuvarozó tagja) adatai szerint az elmúlt három évben minden tizenkettedik halálos balesetet a gumiabroncs túl kis nyomása okozott. A túl kis nyomás mindig veszélyes: - romlik a jármûstabilitása és kormányozhatósága - meggyengíti az abroncsot, amely nagy sebességnél felmelegszik, és ha túl kicsi a nyomás, az abroncs alkatrészei elválhatnak egymástól, szétszakadhatnak - az abroncs leeshet a pántról, ami végzetesen ronthatja a jármûirányíthatóságát A túl nagy nyomás viszont kormányzási problémákat okozhat, mivel az abroncs kisebb felületen érintkezik a talajjal. Szigorúan be kell tartani az elsõ és a hátsó abroncsok nyomása közti különbséget is, amelyre a jármû dinamikus egyensúlyához van szükség. Az elõírt nyomások az autó gyári adattábláján, vagy minden autósmûhelyben megtalálhatók. Figyelem! A szelepsapka, amely másodlagosnak tûnhet, fontos szerepet játszik abban, hogy az abroncs ne eressze ki a levegõt. A nyomás ellenõrzése után soha ne felejtsük el visszatenni a helyére, miután ellenõriztük, hogy a belseje teljesen tiszta. - Speciális igénybevétel Ha nagy sebességgel szándékozunk hosszú utat megtenni, vagy erõsen meg akarjuk terhelni a kocsit, akkor elõtte tanácsos 0,2-0,3 bar-ral megnövelni a nyomást - de ne felejtsük el a normálisra csökkenteni, amikor visszatérünk a normális igénybevételre. - Amikor utánfutót kapcsolunk az autóra (akár lakókocsit, csónakszállítót, stb.), ne felejtsük el, hogy a jármûsúlya is megnõ, a vontatmány súlyának egy része az autó hátsó tengelyére esik, és ezért itt meg kell növelni a nyomást a nyomástáblázat szerint (ez általában kb. 0,3 bar). 2. A kerekek legyenek kiegyensúlyozva A kerék-abroncs szerelvénynek (a pántra szerelt abroncsnak) -tökéletes körben- kell forognia saját tengelye körül. Ha valahol van egy kis túlterhelés (kiegyensúlyozatlanság), bizonyos sebességnél a keréknél erõs rezgések keletkeznek. Ez befolyásolhatja a kormányozhatóságot, tönkreteheti a felfüggesztõ elemeket, ronthatja az úttartást és az utazási kényelmet. A kiegyensúlyozatlanság mérését szakember végzi a megfelelõ géppel, a köpeny forgása közben. Kis ólomdarabkát (-ellensúlyt-) erõsít a pántra, ahol ez szükséges. Mivel ezek az ólomdarabkák használat közben leeshetnek (például ha járdaszegélynek dörzsölõdik neki a kerék), rendszeresen ellenõrizni kell, hogy megvannak-e még. Mielõtt azonban a kiegyensúlyozást hibáztatnánk, fontos, hogy ellenõrizzük a kerékpánt központosságát, és gyõzõdjünk meg róla, hogy nincs-e körkörösségi probléma (a kerékpánt síkjának deformációja). Elõfordul, hogy ki kell cserélni a kerékpántot. 3. Ellenõrizzük a kopást Az úthoz való tapadásban döntõ szerepe van a futónak. A fõ (általában a legszélesebb) csatornák alján kopásjelzõk találhatók. Mihelyt valamelyik kopásjelzõ egy szintre kerül a futófelülettel, le kell cserélni az abroncsot. A futó kopásával romlik a mintázat vízelvezetõ képessége: ezért nedves úton csökkenteni kell a sebességet. A mellékcsatornák, amelyekben nincsen kopásjelzõ, néha eltûnnek, amikor az abroncs már eléggé elkopott. Ha nincsenek is kopásjelzõk, ajánlatos lecserélni az így lekopott gumiabroncsot, és kideríteni, miért kopott le annyira a futó egy helyen - ez általában rendellenességet jelent. Ha az abroncsot vágás, ütés éri vagy kidudorodás látható a futón vagy az oldalfalon, szakemberrel meg kell vizsgáltatni az abroncsot kívül-belül. 4. Mindig az évszaknak megfelelõ abroncsot használjunk Napjainkban a téli abroncs piacot nagyrészt szeg nélküli abroncsok alkotják. Az útfelület megrongálásának veszélye miatt a hatóságok az évnek csak bizonyos helyileg megszabott idõszakában engedélyezik a szeges abroncsok használatát. A hólánc viszont csak hólepte utakon, és kisebb sebesség mellett használható. Mindezekre válaszul az abroncsgyártók gazdagon lamellázott szeg nélküli abroncsokat fejlesztettek ki, amelyek az év folyamán bármikor használhatók; a speciális téli keverékeknek és a kifinomult lamella-tervezésnek köszönhetõen jól tapadnak havon, sõt jégen is. Különféle sebességkategóriájú (Q, T, H) téli abroncsok kaphatók. 5. Rendszeresen ellenõrizzük a használaton kívüli abroncsokat is Az abroncs akkor is öregszik, ha alig vagy egyáltalán nem használjuk. Repedések jelennek meg a futón vagy az oldalfalon, amelyek néha a karkasz deformációját okozzák. Különösen, ha oszlopban tároljuk õket egymás tetejére fektetve. Az abroncsokat feltétlenül tiszta helyen kell tárolni, és ne legyen a közelben olyasmi, ami ózon keletkezését segítheti elõ (pl. fénycsõ vagy higanygõzlámpa, villanymotor, mûködése közben szikrát vagy elektromos kisülést produkáló berendezés, pl. akkumulátortöltõ). Ne tároljunk abroncsot oldószerek, kenõanyagok, üzemanyag közelében. Vigyázzunk az olyan jármûvekkel, amelyeket már rég nem használtunk! Lakókocsik, utánfutók, csónakszállítók vagy más olyan jármûvek abroncsai, amelyek hosszú ideig csak pl. garázsban álltak, néha megváltoztatják tulajdonságaikat az öregedés miatt. Amikor ezeket a jármûveket egy idõre -letároljuk-, csökkentsük le az abroncsok terhelését, gondoskodjunk számukra védelemrõl a fénnyel, napfénnyel szemben. Ha repedezést vagy deformálódást veszünk észre, mutassuk meg szakembernek, aki megvizsgálja az abroncs gördülési tulajdonságait. Ugyanezért figyeljünk a pótkerékre is. A pótkerék már nagyon régi is lehet, lehet, hogy látszanak is rajta az öregedés jelei; az is lehet, hogy korrozív anyag vagy hõforrás közelében volt. A vezetõk - azon kívül, hogy saját maguk is megvizsgálhatják az abroncsokat a felsorolt szempontok szerint - díjmentesen kérhetnek tanácsot a szakemberektõl. A rendellenességeknek kellemetlen következményei is lehetnek: a jármû rossz kormányozhatósága, az abroncs tönkremenetele vagy akár felrobbanása (-durrdefekt-). Ne feledjük: a vezetõ felelõsségre vonható a harmadik félnek okozott kárért.
Forrás: Autógumibolt


Goodyear abroncsok szerelési kedvezménnyel
154_1 Hír kép {2335} (2016-04-25 11:09:00)
Goodyear és Dunlop abroncsok szerelési kedvezménnyel....
Laufenn a Hankook-tól
153_1 Hír kép {4171} (2016-02-02 14:44:40)
Laufenn abroncsok a Hankooktól.
2015 téligumi teszt
152_1 Hír kép {6108} (2015-09-24 11:07:29)
ADAC 2015 téli gumi teszt
Michelin CrossClimate
151_1 Hír kép {3135} (2015-06-16 11:29:52)
Michelin CrossClimate Új fejezet a gumiabroncsok történ...
A Michelin üzemanyag-utalvánnyal ajándékozza meg!
150_1 Hír kép {5471} (2014-10-08 09:37:21)
Michelin Akció!
Téligumi tesz 2014
149_1 Hír kép {6552} (2014-09-16 11:47:07)
Téigumi teszt 2014
TPMS keréknyomás figyelõ rendszer
148_1 Hír kép {29058} (2014-08-27 13:24:28)
TPMS (Tire Pressure Monitoring System )- keréknyomás é...
Michelin Alpin A5
147_1 Hír kép {3707} (2014-05-21 16:02:17)
2014-telén új mintázat a Michelin-tõl Michelin...
Goodyear UG9
146_1 Hír kép {6512} (2014-05-21 15:31:56)
2014 téli szezonban új mintázat Goodyear UG9
2014 nyárigumi teszt
145_1 Hír kép {3413} (2014-04-02 10:42:01)
Goodyear és Dunlop nyárigumik kiválló teljes&i...
Ön tankol a Falken fizet!
144_1 Hír kép {3172} (2014-03-31 12:40:58)
Ön tankol a Falken fizet
Michelin Üzemanyagkupon!
143_1 Hír kép {2947} (2014-03-28 11:55:09)
Vásárolj 4 MICHELIN nyári abroncsot, regisztrá...
2ÉV FELTÉTEL NÉLKÜLI GARANCIA
142_1 Hír kép {3077} (2014-03-19 17:13:29)
Sérült gumiabroncs? Kap tõlünk egy újat!...
Téligumi jogszabály változások.
141_1 Hír kép {4968} (2013-12-05 14:06:08)
A téli gumik kedvezõ tulajdonságainak érv&eacu...
Continental Lego ajándékok
140_1 Hír kép {2293} (2013-10-15 11:34:45)
Vásároljon egy garnitura (4db) Continental téligumit ...
Ön tankol, a Falken fizet!
139_1 Hír kép {2744} (2013-10-15 10:36:34)
Falken ajándék
Nokian téligumi kátyúgaranciával
138_1 Hír kép {2708} (2013-10-12 12:11:46)
Október 1-vel a Nokian gumikhoz is jár a kátyú...
Matador nyereményjáték
137_1 Hír kép {2910} (2013-10-08 16:43:53)
Vásároljon egy garnitúra Matador téligumit
Nokian nyereményjáték
136_1 Hír kép {3008} (2013-10-08 16:06:09)
Vásároljon egy garnitura Nokian téligumit
Goodyear ajándék akció
135_1 Hír kép {3083} (2013-10-08 12:06:32)
Vásároljon egy garnitura Goodyear gumiabroncsot.
DOT vagyis az abroncsok kora
134_1 Hír kép {10090} (2013-10-07 23:12:23)
Mi a DOT szám, az abroncsok kora
* * *
[Gumi hírek 0-20]   [Gumi hírek 20-40]   [Gumi hírek 40-60]   [Gumi hírek 60-80]   [Gumi hírek 80-100]   [Gumi hírek 100-120]   [Gumi hírek 120-140]   [Gumi hírek 140-160]  
VEVŐSZOLGÁLAT: 46/555-484 , 46/303-417 , 30/678-1609

GOODYEAR nyári gumi | MICHELIN nyári gumi | CONTINENTAL nyári gumi | BARUM nyári gumi | BRIDGESTONE nyári gumi | DAYTON nyári gumi | DEBICA nyári gumi | DUNLOP nyári gumi | FALKEN nyári gumi | FIRESTONE nyári gumi | FULDA nyári gumi | HANKOOK nyári gumi | KINGSTAR nyári gumi | KLEBER nyári gumi | KORMORAN nyári gumi | PIRELLI nyári gumi | SAVA nyári gumi | SEMPERIT nyári gumi | YOKOHAMA nyári gumi