autó gumi hírek, tesztek, akciók - autógumi webáruház
Hírek, információk az autógumi gyártók világából. Gumiabroncs, téli, nyári gumi tesztek az autógumi webáruház tolmácsolásában.
Új csúcsteljesitményü Goodyear gumiabroncs innovativ technológia
Az Eagle F1 Asymmetric ultra nagyteljesítményű gumiabroncs újraértelmezi a kategória alapfogalmait.
Gran Canaria, Spanyolország, 2007. február 16. – „Idegeneknek tilos a belépés!” – áll a Goodyear kutató-, fejlesztő- és tesztlaboratóriumának ajtaján világszerte. Hasonló tábla fogadja a belépőt a cég új Eagle F1 Asymmetric ultra nagyteljesítményű abroncsának luxemburgi szülőhelyén is.
Az ajtón túl különleges világ várja az embert. Mérnökök védőszemüvegben nagy ipari gépek mellett állnak, melyek 70 cm hosszú és 30 cm széles gumidarabokat gyártanak, majd gondosan egymás tetejére helyezik őket. Nagy dézsákban kén és egyéb vegyi anyagok látszanak.
A Goodyear Technical Center Luxemburg (GTC*L) a világ számos vezető gumiabroncs-kutatójának és fejlesztőjének otthona, számos piacvezető termék szülőhelye. Szigorú biztonsági intézkedések gondoskodnak arról, hogy a technológiai előrelépések és fejlesztések ne kerülhessenek a konkurencia kezébe. Majdnem két évig több mint száz mérnök, fizikus, kémikus és abroncstesztelő dolgozott a mintakeverék és egyéb alkotórészek kifejlesztésén és tökéletesítésén, hogy létrejöhessen a páratlan új ultra nagyteljesítményű (UHP) gumiabroncs, az Eagle F1 Asymmetric.
Az Eagle F1 Asymmetric a Goodyear új csúcsmodellje, mellyel a vállalat megerősíti vezető szerepét az egyre növekvő és presztízsértékű ultra nagyteljesítményű abroncsok piacán. Két évvel ezelőtt, a projekt indulásakor a kutatók határozott utasítást kaptak: a cél a legjobb, akár 300 km/h sebességnél is biztonságos gumiabroncs kifejlesztése volt, mely nedves és száraz utakon egyaránt újraértelmezi a kanyarodási képesség fogalmát. „Meggyőződésünk, hogy maradéktalanul megfeleltünk az elvárásoknak” – mondta el Edouard Michel, a Goodyear ultra nagyteljesítményű gumiabroncsok fejlesztéséért felelős GTCL projekt menedzsere.
Optimális teljesítmény a sportos vezetőnek
Már az új abroncs elődjét, az Eagle F1 GS-D3-t is számos felsőkategóriás autó – BMW, Mercedes, Audi, Porsche vagy épp Ferrari – vezetője választotta éveken át. Az új Eagle F1 Asymmetric azonban újraértelmezi a kategória eddig megszokott alapelveit. A mérnökök számára már a kezdetektől nyilvánvaló volt, hogy a mintázatnak aszimmetrikusnak kell lennie. Ennek megfelelően az Eagle F1 Asymmetric mintázata belülről kifelé eltérő. A belső részen a nyitott mintázat maximális vízelvezetést tesz lehetővé, míg folyamatos középvonali borda nagy sebességnél jelentősen megnöveli a stabilitást. Kívül a széles, tömör mintablokkok maximális tapadást tesznek lehetővé a kanyarokban.
„Az aszimmetrikus mintázat önmagában persze nem újdonság – jegyezte meg Michel. – Mégis forradalmi újításról beszélhetünk, mert a belső oldalfalon elhelyezkedő aramid rétegnek köszönhetően maga a gumiabroncs szerkezete is aszimmetrikus. A kanyarodási tulajdonságai így minden eddiginél jobbak.“ Az újítást a Goodyear Active Cornergrip Technology néven szabadalmaztatta.
Az Active Cornergrip technológia megnöveli a gumiabroncs érintkezési felületét az úttesttel a belső oldalon, így nagyobb tapadást hoz létre. A kutatás vezetője elmondta: “A technológia amellett, hogy drasztikusan megnöveli a tapadást a kanyarokban, egyidejűleg csökkenti a dörzsölődést is, jelentősen növelve az élettartamot.
”A fentieken túl az új Active Cornergrip technológia erőssége a vizes utakon nyújtott teljesítmény további növelése. Az Eagle F1 Asymmetric jelentősen jobb tulajdonságokkal rendelkezik, mint a konkurens termékek, különösen a vizes úton nyújtott kezelhetőség és fékút területén.
Teljes rugalmasság
Az Eagle F1 Asymmetric tökéletesen illik majdnem az összes járműre. „Nagyon rugalmasan használható, mely leginkább a gyári elsőszereléseknél fontos – mondta Michel. – Sikerült olyan gumiabroncsot kifejlesztenünk, mely nemcsak kitűnő teljesítményt nyújt, hanem nagyszerűen is néz ki. Egy gumiabroncs megjelenése mindig fontos, a felső piaci szegmensben és luxuskategóriában pedig egyenesen kötelező az attraktív mintázat.
Alapos tesztprogram a páratlan teljesítmény igazolására
Az új Eagle F1 Asymmetric abroncs alapos belső tesztelésen esett át, mielőtt forgalomba került. A Goodyear különleges, félig visszhangelnyelő zajlaboratóriumában lenyűgöző eredményeket mértek. A 70.2 decibeles, 80km/h-nál érzékelhető gördülési zaj jelentősen alacsonyabb a versenytársakénál. További tesztekben a gumiabroncs útfelület-érintkezési tulajdonságait és tapadási képességeit vizsgálták. A tesztelés és fejlesztési fázisok alatt egy komputertomográf segítségével lehetővé vált az abroncs belsejének vizsgálata, mely a legapróbb részleteket is feltárta.
Az új Eagle F1 Asymmetric abroncsnak végül közutak és tesztpályák számtalan kilométerén keresztül kellett bizonyítania. Az abroncs alapos teszteken esett át nemcsak a cég franciaországi mirevali, és németországi wittlichi tesztpályáján, hanem számos független európai pályán is, mint a Nürburgring, vagy a spanyol IDIADA.
A száraz úton végzett teszt olyan tulajdonságok alapos vizsgálatát jelentette, mint a kezelhetőség nagy sebességeknél, reagálás a kormánymozdulatokra, illetve a zajszint mérése szabvány szerinti felületeken.
Az új Eagle F1 Asymmetric nedves úton nyújtott fékezési tulajdonságainak meghatározása egyenes szakaszokon történt, melyek több, különböző tapadási együtthatójú felületből álltak. A gumiabroncs aquaplaning ellenállása – úgy kanyarodás, mint egyenes haladás közben – szintén pontosan meghatározásra került.
„Az alapos tesztek bebizonyították, hogy az abroncs kitűnő tulajdonságokkal rendelkezik vizes utakon. A fékezési és kezelhetőségi tesztek igazolták, hogy elértük, amit két évvel ezelőtt célul tűztünk ki magunknak.” – foglalta össze Edouard Michel kutatásvezető.
Az Eagle F1 Asymmetric gyártása 2007 elején kezdődött a Goodyear németországi gyáraiban (Fulda, Hanau és Philippsburg).
Széles méretválaszték
A Goodyear Eagle F1 Asymmetric 24 méretben érhető el, 17 collostól 20 collos pántméretig, az 50-estől egészen a 25-ös sorozatig. Majdnem a teljes termék kínálat extra terhelhetőséggel rendelkezik, így a modern nagy teljesítményű autók nagy többségére felszerelhető.
{32} (2023-12-12 21:22:46)
{160} (2023-01-15 19:58:59)
{5694} (2016-04-25 11:09:00)
Goodyear és Dunlop abroncsok szerelési kedvezménnyel.
{5708} (2016-02-02 14:44:40)
Laufenn abroncsok a Hankooktól.
{9166} (2015-09-24 11:07:29)
ADAC 2015 téli gumi teszt
{4559} (2015-06-16 11:29:52)
Michelin CrossClimate Új fejezet a gumiabroncsok történelemében.
{6824} (2014-10-08 09:37:21)
Michelin Akció!
{7808} (2014-09-16 11:47:07)
Téigumi teszt 2014
{34563} (2014-08-27 13:24:28)
TPMS (Tire Pressure Monitoring System )- keréknyomás érzékelő rendszer. ...
{5073} (2014-05-21 16:02:17)
2014-telén új mintázat a Michelin-től Michelin Alpin A5
{7949} (2014-05-21 15:31:56)
2014 téli szezonban új mintázat Goodyear UG9
{5015} (2014-04-02 10:42:01)
Goodyear és Dunlop nyárigumik kiválló teljesítménye
{4436} (2014-03-31 12:40:58)
Ön tankol a Falken fizet
{4167} (2014-03-28 11:55:09)
Vásárolj 4 MICHELIN nyári abroncsot, regisztrálj,ajándékként üzemanyagkupo...
{4310} (2014-03-19 17:13:29)
Sérült gumiabroncs? Kap tőlünk egy újat!
{6495} (2013-12-05 14:06:08)
A téli gumik kedvező tulajdonságainak érvényesülése érdekében.
{3596} (2013-10-15 11:34:45)
Vásároljon egy garnitura (4db) Continental téligumit
{3964} (2013-10-15 10:36:34)
Falken ajándék
{3915} (2013-10-12 12:11:46)
Október 1-vel a Nokian gumikhoz is jár a kátyúgarancia.
{4086} (2013-10-08 16:43:53)
Vásároljon egy garnitúra Matador téligumit
{4234} (2013-10-08 16:06:09)
Vásároljon egy garnitura Nokian téligumit
* * *
[
Gumi hírek 0-20]
[
Gumi hírek 20-40]
[
Gumi hírek 40-60]
[
Gumi hírek 60-80]
[
Gumi hírek 80-100]
[
Gumi hírek 100-120]
[
Gumi hírek 120-140]
[
Gumi hírek 140-160]