autó gumi hírek, tesztek, akciók - autógumi webáruház
Hírek, információk az autógumi gyártók világából. Gumiabroncs, téli, nyári gumi tesztek az autógumi webáruház tolmácsolásában.
Hogyan válasszunk nyári gumit?
A látszat kétségtelenül azt mutatja, hogy télen sokkal veszélyesebb közlekedni. Joggal gondolhatnánk, hogy amelyik gumiabroncs jó a téli havas, csúszós, latyakos utakra, az megfelel a nyári, kellemesebb körülmények között is. Ez azonban egyáltalán nincs így.
A téli gumiabroncs hasonlóan kedvezőtlenül viselkedik nyáron, mint fordítva. A világ egyik legnagyobb gumiabroncs gyártója, a Goodyear mérései szerint száraz úton új téli gumikkal a fékút akár duplájára is növekedhet az új nyári garnitúrához képest – nem is beszélve a tavasszal már rendszerint jócskán elhasznált téli készlet teljesítményéről.
Nyári gumiabroncsokra akkor érdemes áttérni, amikor a hőmérséklet tartósan 7 Celsius fok fölé emelkedik. Ez az a határ ameddig a gumikeverék sajátosságai miatt a téli abroncsokkal biztonságosan lehet közlekedni.
A leggyakoribb tavaszi kérdések közé tartozik, hogy érdemes-e új garnitúrát venni, vagy elegendő felszerelni a tavalyi készletet. A Goodyear szakemberei szerint a nyári gumiabroncsoknál akkor ajánlott a csere, ha a minimális mintaárokmélység nem éri el a 2 millimétert. A mintaárok mélységét a kopásjelző rendszerrel állapíthatjuk meg.
Ha nem teljes garnitúrát vásárolunk, akkor érdemes az új gumiabroncsokat a hátsó kerekekre szerelni. Ha az első kerekek elveszítik a kapcsolatot az úttesttel, a gépkocsi irányíthatatlan lesz ugyan, de megtartja a haladási irányát. Amennyiben viszont a hátsó keréknél szakad meg a kapcsolat, az autó hátulja kitör. Ez – különösen a tapasztalatlan sofőrök számára – sokkal nehezebben kezelhető, mint az átmeneti kormányozhatatlanság.
A gumiabroncsok cseréjével együtt mindképpen érdemes megvizsgálni a szelepek állapotát. Cseréjük az új gumiabroncsok ára mellett elhanyagolható kiadást jelent, sokan mégis elhanyagolják.
A Goodyear felmérései szerint az európai autóvezetőknek évente átlagosan 141 napot kell vezetniük nedves utakon. Az összes gyártó egybehangzó véleménye szerint a legveszélyesebb jelenség az ún. vízenfutás (aquaplaning), melynek balesetmentes kezelése a tapasztalt sofőröknek is komoly kihívás.
Olyan nyári gumiabroncsot érdemes tehát választani, mely – amellett, hogy árban és vezetési stílusban igazodik az igényeinkhez – egy kiadós nyári zápor közepette is biztonságosan helytáll.
Mikor kell a gumiabroncsokat lecserélni?
A gumiabroncsok a használattól függően előbb-utóbb elkopnak. Akkor érdemes új nyári gumiabroncsot venni, ha a futófelületi mintaárok mélysége nem éri el a 2 millimétert. Ennél kisebb árokmélységnél a gumiabroncs már balesetveszélyes, mert számos paramétere (fékút, tapadás, stb. jelentősen romlik.
A gyártók a gumiabroncsokat kopásjelző rendszerrel (TWI – Tread Wear Indicator) szerelik fel, mely a mintaárokba vulkanizált kis kitüremkedésekből áll. Ezek a mintázat kopásával láthatóvá válnak. Elhelyezkedésüket a Goodyear gumiabroncsokon a vállrészen található háromszög jelzés, más gyártóknál a TWI felirat vagy márkajel mutatja.
Miért érdemes a gumiabronccsal együtt a szelepet is cserélni?
A gumiszelepeknek hatalmas centrifugális erőhatást kell elviselniük, ezért idővel eldeformálódnak, megdőlnek.
Ha a szelepszög 25 foknál jobban eltér a gyári értéktől, a Goodyear mérnökei szerint mindenképpen indokolt a csere. A gumiszelepek emellett öregednek is, a hajszálrepedéseken pedig nagy mennyiségű levegő szivároghat el. A szelepek cseréje néhány száz forintos kiadást jelent, nem érdemes tehát elhanyagolni.
Kinek lehet jó választás a négy évszakos gumiabroncs?
A négy évszakos, tehát nyári és téli viszonyok között egyaránt használható gumiabroncsok vásárlását azoknak érdemes megfontolni, akik keveset használják az autójukat, és zordabb teleken szívesebben választanak más közlekedési eszközt.
A négy évszakos gumik speciális mintázattal rendelkeznek és különleges összetételű gumikeverékből készülnek. Ennek megfelelően a téli-nyári gumiváltás és a tárolás költsége megtakarítható.
{40} (2023-12-12 21:22:46)
{168} (2023-01-15 19:58:59)
{5716} (2016-04-25 11:09:00)
Goodyear és Dunlop abroncsok szerelési kedvezménnyel.
{5719} (2016-02-02 14:44:40)
Laufenn abroncsok a Hankooktól.
{9193} (2015-09-24 11:07:29)
ADAC 2015 téli gumi teszt
{4566} (2015-06-16 11:29:52)
Michelin CrossClimate Új fejezet a gumiabroncsok történelemében.
{6836} (2014-10-08 09:37:21)
Michelin Akció!
{7817} (2014-09-16 11:47:07)
Téigumi teszt 2014
{34599} (2014-08-27 13:24:28)
TPMS (Tire Pressure Monitoring System )- keréknyomás érzékelő rendszer. ...
{5084} (2014-05-21 16:02:17)
2014-telén új mintázat a Michelin-től Michelin Alpin A5
{7960} (2014-05-21 15:31:56)
2014 téli szezonban új mintázat Goodyear UG9
{5022} (2014-04-02 10:42:01)
Goodyear és Dunlop nyárigumik kiválló teljesítménye
{4445} (2014-03-31 12:40:58)
Ön tankol a Falken fizet
{4178} (2014-03-28 11:55:09)
Vásárolj 4 MICHELIN nyári abroncsot, regisztrálj,ajándékként üzemanyagkupo...
{4318} (2014-03-19 17:13:29)
Sérült gumiabroncs? Kap tőlünk egy újat!
{6503} (2013-12-05 14:06:08)
A téli gumik kedvező tulajdonságainak érvényesülése érdekében.
{3604} (2013-10-15 11:34:45)
Vásároljon egy garnitura (4db) Continental téligumit
{3971} (2013-10-15 10:36:34)
Falken ajándék
{3922} (2013-10-12 12:11:46)
Október 1-vel a Nokian gumikhoz is jár a kátyúgarancia.
{4100} (2013-10-08 16:43:53)
Vásároljon egy garnitúra Matador téligumit
{4243} (2013-10-08 16:06:09)
Vásároljon egy garnitura Nokian téligumit
* * *
[
Gumi hírek 0-20]
[
Gumi hírek 20-40]
[
Gumi hírek 40-60]
[
Gumi hírek 60-80]
[
Gumi hírek 80-100]
[
Gumi hírek 100-120]
[
Gumi hírek 120-140]
[
Gumi hírek 140-160]