A technológiának köszönhetően a megfelelően felfújt abroncsok valódi megtakarítást jelenthetnek a felhasznált üzemanyag mennyiség tekintetében is, azon túl, hogy feleslegessé válik majd a légnyomás ellenőrzése és abroncspumpa, valamint működőképes nyomásmérő beszerzése.
Kormányzati és ipari kutatások szerint az elégtelenül felfújt abroncsok miatt 2,5 és 3,3% közötti értékkel csökken az üzemanyag-arányos futásteljesítmény, személygépjárművek és teherautók esetében egyaránt. Mai árakon ez literenként körülbelül 9 forint többletkiadást jelent.
A megfelelően felfújt abroncsok nem csak alacsonyabb üzemanyag fogyasztást, de alacsonyabb károsanyag-kibocsátást, hosszabb abroncs-élettartamot és jobb járműteljesítményt is eredményeznek.
A Goodyear Air Maintenance Technology (AMT - Levegő-szintentartási Technológia) lehetővé teszi, hogy az abroncsok teljesen felfújtak maradjanak optimális nyomáson, anélkül, hogy ehhez bármilyen külső pumpára vagy elektronikára szükség lenne. Az AMT rendszer minden tartozéka, beleértve a miniatűr pumpát, teljesen be van építve az abroncsba.
„Míg maga a technológia összetett, az AMT rendszer ötlete viszonylag egyszerű, és maga az úton gördülő abroncs működteti.”- mondta Jean-Claude Kihn, a Goodyear vezető alelnöke és műszaki vezérigazgató-helyettese.
„A belső légnyomását megtartó abroncs olyasvalami, amire az autósok már évek óta vártak. A Goodyear vállalta egy ilyen abroncs kifejlesztésének kihívását és az eredmény, amit elértünk, igen bíztató.”- mondta Kihn. „Ez egy olyan technológiai áttörés lesz, amiről az emberek később nem fogják érteni, hogy korábban hogyan élhettek nélküle.”
A Goodyear egyelőre nem adott információt azzal kapcsolatban, hogy ez a technológia mikor áll majd az abroncskereskedők rendelkezésére, de a vállalat elmondása szerint a folyamat fel fog gyorsulni azoknak az állami támogatásoknak köszönhetően, amiket az Egyesült Államokban és az Európai Unióban a közelmúltban adtak kutatási célokra.
Az Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériumának Járműtechnológiai Hivatala szerdán jelentette be, hogy 1,5 millió dollárral támogatja az AMT rendszer teherautó-abroncsokba való beépítésének kutatását, fejlesztését és az eredmények bemutatását. A támogatásként adott összeget az Amerikai Energiatechnológiai Laboratórium fogja kezelni, a munkát pedig az ohiói Akron városának Innovációs Központjában végzik majd.
Júliusban a Goodyear sikerrel pályázott meg egy támogatást a luxemburgi kormánytól is az AMT rendszer fogyasztói abroncsokba történő beépítésével kapcsolatos kutatásokhoz és fejlesztésekhez. Az ezzel kapcsolatos munkát a luxemburgi Colmar-Bergben található Goodyear Innovációs Központban fogják végezni.
„Bár koncepciójukban hasonlóak, mégis jelentős különbségek vannak a fogyasztói és kereskedelmi abroncsokba beépített AMT rendszerek között.”- mondja Kihn. „Az Egyesült Államok és Luxemburg kormányának kézzelfogható támogatása kihangsúlyozza ezeknek a projekteknek az értékét és azt a sok pozitív előnyt, amit világszerte nyújthatnak az autósoknak.”
AzEgyesült Államok Energiaügyi Minisztériumának Járműtechnológiai Hivatala ezenkívül ma azt is bejelentette, hogy 1,5 millió dollárral fogja támogatni a PPG Industries és a Goodyear egyik közös projektjét, amelynek célja az abroncsok gördülő ellenállásának és üzemanyag-hatékonyságának javítása. A projekt új futófelület és belső béléstechnológiák használatával kívánja növelni a személygépjármű-flották átlagos üzemanyag-hatékonyságát.
„Az emberi szem számára láthatatlan fejlett technológiák - amilyeneken most is dolgozunk a PPG-vel - drámai mértékben javítják majd az abroncsok üzemanyag-hatékonyságát, miközben megtartják azok tapadását és a futófelület élettartamát.”- mondja Kihn.GOODYEAR nyári gumi | MICHELIN nyári gumi | CONTINENTAL nyári gumi | BARUM nyári gumi | BRIDGESTONE nyári gumi | DAYTON nyári gumi | DEBICA nyári gumi | DUNLOP nyári gumi | FALKEN nyári gumi | FIRESTONE nyári gumi | FULDA nyári gumi | HANKOOK nyári gumi | KINGSTAR nyári gumi | KLEBER nyári gumi | KORMORAN nyári gumi | PIRELLI nyári gumi | SAVA nyári gumi | SEMPERIT nyári gumi | YOKOHAMA nyári gumi