autógumi webáruház » autó gumi » GumiABC » Kerékcsavarok meghúzása

Gumi ABC - Gumiabroncs tudnivalók

Hogyan kell a kerékcsavarokat szakszerűen meghúzni ?

A meghúzási nyomaték

A gépjárműgyártók által megadott meghúzási nyomatékokat mindenképpen be kell tartani. Mindig az egymással átlósan szemben levő kerékanyákat, illetve kerékcsavarokat kell egymás után meghúzni.



Nyomatékkulcs

A csavarok ill. anyák kézzel, érzés szerinti meghúzása nem mondható biztonságosnak. Ezért üzembiztonsági szempontból ajánlatos nyomatékkulcsot használni, amely lehetővé teszi az előírt meghúzási nyomaték pontos betartását.

Mindezt annak érdekében kell elvégezni, hogy:

  • a kerék rögzítő menetes csapjai, csavarjai és anyái ne sérüljenek
  • az összes csavar egyenletesen, azonos nyomatékkal legyen meghúzva
  • a leszerelés megkönnyítésére, illetve azért, hogy egyáltalán lehetséges legyen a készletbe tartozó szerszámmal a csavarok kiengedése.

Amennyiben nem ismeri a gépjármű gyártója által ajánlott meghúzási nyomatékokat, úgy az alábbi értékek tekinthetők érvényesnek (felelősségvállalás nélkül).



Menetfajta

Acél kerék

Könnyűfém kerék

Menetátmérő 10 mm

50-60 Nm

60-70 Nm

Menet M12/1,25

50-70 Nm

60-80 Nm

Menet M12/1,5

80-100 Nm

100-120 Nm

Menet M14/1,5

110-130 Nm

120-140 Nm

Megjegyzés: 10 Nm = kb. 1 mkp


További tippek, trükkök, segítség, leírások, ismertetők >>

VEVŐSZOLGÁLAT: 46/555-484 , 46/303-417 , 30/678-1609

GOODYEAR téligumi | MICHELIN téligumi | CONTINENTAL téligumi | BARUM téligumi | BRIDGESTONE téligumi | DAYTON téligumi | DEBICA téligumi | DUNLOP téligumi | FALKEN téligumi | FIRESTONE téligumi | FULDA téligumi | HANKOOK téligumi | KINGSTAR téligumi | KLEBER téligumi | KORMORAN téligumi | PIRELLI téligumi | SAVA téligumi | SEMPERIT téligumi | YOKOHAMA téligumi