autógumi webáruház » autógumi » gumiszerviz szolgáltatás » tanácsadás

Autógumi, gumiszerviz szolgáltatásaink - Point S gumiszerviz, Miskolc

Tanácsadás

Kopottak-e az abroncsaim?

Honnan derül ki, hogy mennyire használódott el az abroncs? Ha az abroncs futófelülete egy szintben van ezekkel a kiemelkedésekkel, az abroncs elérte a minimális, 1.6mm futófelület-mélységet. Az abroncsokat ki kell cserélni, mivel többé nem tudják garantálni a biztonságos közlekedést, továbbá a törvény is erre kötelezi Önt. A Michelin erősen ajánlja, hogy abroncsait már a törvényben rögzített minimális futómélység elérése előtt cserélje le. Vizes útfelületen a kopott abroncsok használata növeli a vízencsúszás veszélyét, ami a talajjal való kapcsolat megszűnésével jár. A kopott abroncsok nem képesek a víz tárolásásra, így Ön könnyen elvesztheti uralmát gépjárműve felett. A garantált havas teljesítmények érdekében a téli gumiabroncsok cseréje már 4mm-es futómélység elérésekor esedékessé válik.

Mikor cseréljek abroncsot?

Fontos tisztában lenni azzal, hogy a nyári gumira való átállás után másképpen fog viselkedni az autónk, ezért érdemes egy-két órát gyakorlással tölteni egy üres parkolóban. Általános szabály szerint akkor ajánlott a gumikat téliről nyárira cserélni, ha a napi átlaghőmérséklet meghaladja a +7C fokot. Aki sokat van úton este is, mindenképpen várjon, amíg éjszaka sem hűl le jobban a levegő. A nagyobb melegben a téli gumi nemcsak gyorsabban kopik, de mivel keveréke alacsonyabb (+7C alatti) hőmérsékletre van belőve, sokkal kevésbé tapad, mint egy nyári gumi. Biztonsági szempontból tehát nyáron nem ajánlott a téli gumi használata. Persze még mindig jobb téli gumit használni nyáron, mint nyárit télen... Szintén fontos, hogy felszereléskor a felni teljes belső felületét beszappanozzák, hiszen ennek segítségével csúszik a helyére az abroncs. Ha ez csak részben történik meg, akkor a gumi pereme aláfordulhat és ez később problémákhoz vezethet. A gumiabroncs felszerelésekor mindig cseréltessünk szelepet. Figyeljünk arra is, hogy a szerelést követően előírás szerint először 3 barra kell felfújni az abroncsot és csak utána visszaengedni az autógyártó által meghatározott értékre. Ezzel lehet garantálni az abroncs szakszerű felfekvését a felnire.

Hogyan válasszak abroncsot?

A nagy kérdés persze az, hogy milyen nyári gumit válasszunk. Nagyon sok márka létezik a piacon, de az ár általában hűen tükrözi a minőséget. Sok esetben hajlamosak vagyunk a legkedvezőbb árú terméket választani, de két dolgot nem szabad figyelmen kívül hagyni. Egyrészt a gyártók reklámjai egy fejlesztési filozófiát is tükröznek. Ha például egy márka az alacsony gördülési ellenállást hirdeti, akkor ezt kapjuk a pénzünkért. Másrészt egy adott autó és egy adott vezető tudását az a négy tenyérnyi felület fogja meghatározni amelyről éppen dönteni készülünk. Sokan szeretnék az autójuk megjelenését emelni egy szélesebb, vagy nagyobb nyári gumiabroncs felszerelésével. Legyünk azonban óvatosak! A gépjárműgyártók egy adott modellt adott mérettel bocsátanak piacra, miután hosszas tesztelés után azt találják a legalkalmasabbnak az adott járműre. Ettől természetesen el lehet térni, de csak bizonyos korlátok között. A legfontosabb, hogy a gumi sebesség indexének mindig legalább a gyár által előírtnak kell lennie. Súlyosan szabálytalan és balesetveszélyes ettől alacsonyabb sebesség indexű gumit felszerelni. Ezen túl figyelembe kell venni az abroncs kerületét is, hiszen ha ez megváltozik, akkor csalni fog a sebességmérő és a kilométeróránk.

Mi a közös a méret és az irányításban?

Hogyan befolyásolhatja az abroncs méretének megváltoztatása a gépkocsi vezetési tulajdonságait. Az abroncs méretének megváltoztatása fontos és felelősségteljes dolog. Tapasztalni fogja, hogy nem csak a fékezési tulajdonságok, hanem a teljesítmény, az üzemanyagfogyasztás stb. is változik. Amikor megváltoztatjuk az abroncsméreteket, biztonsági okokból elengedhetetlen az eredeti külső átmérő legpontosabb megközelítése. A legszembetűnőbb különbség az abroncs szélessége. Az alacsony oldalfalú abroncsok, bár esztétikusabbak, összességében keményebb rugózást biztosítanak. Az optimális vezetési tulajdonságok érdekében vegye figyelembe a keréktárcsa cseréjének lehetőségét is. A legszembetűnőbb különbség az autó irányíthatóságában és a precízebb kanyarvételekben jelentkezik. Autója jobban alkalmazkodik a különféle útfelüleltekhez, mivel több gumi tapad az úthoz. Mindazok számára, akiknek mindenük az autózás, a tuning növelni fogja a vezetés élvezetét, de ők sem feledkezhetnek meg arról, hogy a rugózás keményebb lesz, és az úthibák érezhetőbbé válnak.

Hogyan kerüljem el a kátyúkat?

A hó ugyan elolvad tavasszal, a kátyúk azonban aligha tűnnek el egyik pillanatról a másikra. A bosszankodáson túl célravezetőbb azon is eltűnődni, hogy miként csökkenthetjük - előrelátással - a minket ért károkat. Az autóvezetők nagy része természetes reakcióként megijed egy kátyú láttán és teljes erővel fékezni kezd. Sajnos, sok esetben ez azt eredményezi, hogy a kerék blokkolva ér a kátyúba, ami jelentős károkat okozhat a gépjármű felfüggesztésében. A Goodyear szakemberei azt tanácsolják, hogy a kátyú esetén csak a lyuk előtt fékezzünk, ha már odaértünk, hagyni kell gurulni a járművet. Bár lehet, hogy még így is sérül a gumi vagy a felni, a nagyobb károktól megkíméljük magunkat. A kátyú után rögtön álljunk meg és ellenőrizzük a felnit és az abroncsot is. Ha a felni megsérült, szinte biztos, hogy a gumi is. Az oldalfalon keletkező kitüremkedés a szálszakadás jele, ebben az esetben haladéktalanul le kell cserélni a gumit is. Ilyen esetekben ne feledjük ellenőriztetni a futómű beállítását is, mert annak elmozdulása később rendellenes kopáshoz vezet a gumiabroncson.

Mit jelent az abroncsforgatás?

Tegyük az új, illetve a kevésbé használt abroncsokat a hátsó tengelyre. Akár első-, akár hátsókerék-meghajtású gépkocsija van, mi azt ajánljuk, hogy az újabb abroncsot mindig a hátsó tengelyre szerelje a nagyobb biztonság érdekében. Így a különösen nehéz helyzetekben nem érik majd meglepetések (vészfékezés, éles kanyar, stb. különösen vizes úton). Több teszt is bizonyítja, hogy az első kerekek kontrollálása könnyebb, mint a hátsóké. A fronthajtású autókon az első kerekek általában gyorsabban kopnak, mint a hátsók. Első tengelyre szerelt új abroncsokkal az autó viselkedése megváltozik, mivel az első/hátsó egyensúly megfordul. A vezető ahhoz van hozzászokva, ha az első tengelyen kisebb a tapadás, ezért most nagyobb biztonságban érzi magát. Csúszós úton a hátsó kerekek előbb veszítik el a tapadást. A vezetőnek nincs esélye a hátsó tengely irányítására, ezért megpróbál gyorsítani, ami csak felerősíti a megcsúszást provokáló erőket. Csak egy tapasztalt sofőr tudja ezt a veszélyes helyzetet megoldani... Hátsó tengelyre szerelt új abroncsokkal az autó kezelhetősége ugyanolyan, mint a kerékcsere előtt, mivel a tapadási egyensúly változatlan. A hátsó kerekek tapadása jobb, a vezető különösebb nehézségek nélkül tudja irányítani az autót gyorsítással és a kormány megfelelő elfordításával. A veszély csökkentése érdekében azt tanácsoljuk, hogy mindig az új, illetve a kevésbé kopott abroncsokat szereltesse a hátsó tengelyre. Hozza el hozzánk autóját, hogy szakembereink díjmentesen megvizsgálhassák gumiabroncsai állapotát és javaslatot tegyenek Önnek.

Tyre-Trans Kft

VEVŐSZOLGÁLAT: 46/555-484 , 46/303-417 , 30/678-1609

GOODYEAR nyári gumi | MICHELIN nyári gumi | CONTINENTAL nyári gumi | BARUM nyári gumi | BRIDGESTONE nyári gumi | DAYTON nyári gumi | DEBICA nyári gumi | DUNLOP nyári gumi | FALKEN nyári gumi | FIRESTONE nyári gumi | FULDA nyári gumi | HANKOOK nyári gumi | KINGSTAR nyári gumi | KLEBER nyári gumi | KORMORAN nyári gumi | PIRELLI nyári gumi | SAVA nyári gumi | SEMPERIT nyári gumi | YOKOHAMA nyári gumi